Reflektionsuppgift Göteborgs opera
Kategori: Allmänt
Ljus:
1. Det var flera synvillor men en var i början när det såg ut som att det regnade fast det bara var en bildskärm
2. Inte vad jag tänkte på.
3. Nej det användes inget laserljus. Inte vad jag såg iallafall.
Ljud:
1. Det högsta ljudet hörde jag när dom sjöng.
2. Det som åstadkom det ljudet var deras mäktiga röster men också mikrofonerna.
3. Jag tror att det skulle visa känslor och uttryck av att man var arg eller bara visa en stor känsla och uttrycka sig på ett stort sätt.
4. Det finns ingen gräns för höga ljud under föreställningarna på Operan.
Matematik
2. Inte vad jag tänkte på.
3. Nej det användes inget laserljus. Inte vad jag såg iallafall.
Ljud:
2. Det som åstadkom det ljudet var deras mäktiga röster men också mikrofonerna.
3. Jag tror att det skulle visa känslor och uttryck av att man var arg eller bara visa en stor känsla och uttrycka sig på ett stort sätt.
4. Det finns ingen gräns för höga ljud under föreställningarna på Operan.
Matematik
1. Jag såg ingen annorlunda geometrisk figur, eller Inte vad jag tänkte på iallafall, men det var mycket rutor och kvadrater som hade att göra med Schack.
2. Rolf sa att det var ungefär lika fördelning men lite mer kvinnor. Så jag skulle gissa på kvinnor=52% (52/100) och män= 48% (48/100)
Teknik
1. Ett exempel på styrning/reglering var den runda plattform dom spelade schack på.
2. Det visades inget dyrt material under dagen, deras rekvesita var mest gjord av kartong och tyger och sådant.
Svenska
3. Jag hade kunnat tänka mig att arbeta med att fixa rekvesita och kostymer eller sminkös! För jag tycker att allt sånt är roligt, att få skapa saker och sånt!
4. Jag tycker att musikalen var som det stod att det skulle vara, enda skillnaden var att man inte hörde när dom pratade vem som var vem för dom sa knappt namnen men man fattade ändå!
Musik
4. Jag tror man valt dom för dom passar bra ihop och passar till alla olika scener
5. Ja, det gjorde dom.
6. Jag tycker att Molokov hade en väldigt mäktig och djup röst.
7. Han sjöng väldigt djupt som en opera nästan.
8. Kören hade väldigt stor betydelse för dom bar upp huvudsångaren på ett bra sätt. Dom gjorde så att sången fick mer kraft och blev större och bättre, som den låten "man kan inte lite på någon" så var kören hur bra som helst!
9. Jag skulle kanske ändrat så det blivit lite lättare att förstå själva handlingen.
10. Jag tycker att det var jätte häftigt och den var väldigt bra och känslosam!
Klassens tur till Göteborgs opera får
2. Rolf sa att det var ungefär lika fördelning men lite mer kvinnor. Så jag skulle gissa på kvinnor=52% (52/100) och män= 48% (48/100)
Teknik
1. Ett exempel på styrning/reglering var den runda plattform dom spelade schack på.
2. Det visades inget dyrt material under dagen, deras rekvesita var mest gjord av kartong och tyger och sådant.
Svenska
1. Jag blir främst imponerad av allt arbete som läggs ner bakom varje föreställning. Det är mycket som händer i bakrunden av allt som man inte tänker på men som bär upp hela föreställningen, så det tyckte jag var riktigt häftigt!
2.
Jag valde denna bilden för det speglar hur stort allt på Operan var och hur mycket arbete dom lägger ner på allt och tänker på varje liten detalj för att allt ska bli perfekt!
3. Jag hade kunnat tänka mig att arbeta med att fixa rekvesita och kostymer eller sminkös! För jag tycker att allt sånt är roligt, att få skapa saker och sånt!
4. Jag tycker att musikalen var som det stod att det skulle vara, enda skillnaden var att man inte hörde när dom pratade vem som var vem för dom sa knappt namnen men man fattade ändå!
Musik
1. Det som kännetecknar en musikal är att istället för att prata så mycket så sjunger och dansar dom mer och får ut sina känslor på det sättet.
2. Man kan avgöra vilka länder musikalen utspelar sig med hjälp av kläder och lite inslag av landet i musiken. Annars så kanske dom nämner landet i musikalen!
3. Jag hörde och såg violiner, klarinett, cellos, tvärflöjter, keyboards, gitarrer, baser, trummor, harpa och trumpeter2. Man kan avgöra vilka länder musikalen utspelar sig med hjälp av kläder och lite inslag av landet i musiken. Annars så kanske dom nämner landet i musikalen!
4. Jag tror man valt dom för dom passar bra ihop och passar till alla olika scener
5. Ja, det gjorde dom.
6. Jag tycker att Molokov hade en väldigt mäktig och djup röst.
7. Han sjöng väldigt djupt som en opera nästan.
8. Kören hade väldigt stor betydelse för dom bar upp huvudsångaren på ett bra sätt. Dom gjorde så att sången fick mer kraft och blev större och bättre, som den låten "man kan inte lite på någon" så var kören hur bra som helst!
9. Jag skulle kanske ändrat så det blivit lite lättare att förstå själva handlingen.
10. Jag tycker att det var jätte häftigt och den var väldigt bra och känslosam!
Klassens tur till Göteborgs opera får

Bloggadress: http://9abpaalmers.blogspot.com