Moas tema blogg

Reflektion Submarine

Kategori: Allmänt

1.     Hur uppfattade du Oliver och Jordana? Kändes de som trovärdiga femtonåringar? Kunde du känna igen dig och i så fall i vad?
2.     Submarine utspelas under en annan tid. Hur vet du det? Ge exempel.
3.     Vilket är filmens tema? Motivera.

1. Jag uppfattade dom som väldigt konstiga... Kändes inte som att dom var 15 för att dom såg ut att vara äldre men betedde sig lite omoget. Jag känner igen mig i det med att folk röker, blir kära och har sex och sånt, det är väldigt mycket sådant som försigår i vissas 15 åringars liv idag.

2. Dom har väldigt gammeldagsa kläder och möbler och han magikern hade ful hockeyfrilla vilket ingen har nu för tiden.

3. Romantik för han börjar gilla henne och att Olivers föräldrar hade lite problem med deras relation men det löste sig tillslut, Komedi för vissa stunder skrattade man för något såg roligt ut eller dom sa något roligt (fast än det kanske inte var menat som roligt). Drama, för det hände lite hemska saker och sådant, med hennes hund och mamma.

Kommentarer

• Carina säger:

Hej Moa!
    Dina svar är i vissa fall något korta. Det är viktigt att du hela tiden motiverar och ger exempel. Jag gillar din tolkning om filmens tema, där du ger exempel, bra!

2012-10-21 | 14:51:45
    Bloggadress: http://9abpaalmers.blogspot.com

Kommentera inlägget här: